Een ogenblik geduld a.u.b.
New content added:ContentLogin. Please contact technical support.

Samenwerking met gebruikers

De samenstellers van Den Haag in Cijfers (DHIC) streven ernaar dat de gegevens zo goed mogelijk kunnen worden ingezet bij beleids- en projectprocessen. Om dat mogelijk te maken, willen we graag van u weten hoe DHIC nog beter op uw behoeften zou kunnen aansluiten.

Het doel is om DHIC altijd beschikbaar te laten zijn met de meest recente cijfers zodat het gebruikt kan worden in verschillende fasen van beleids- en projectprocessen. DHIC kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor:

  • onderzoek naar maatschappelijke problemen
  • doorrekeningen van beleidsmaatregel-varianten/ multi-criteria analyses
  • het bieden van management-informatie
  • monitoring van beleidsmaatregelen
  • evaluatie van beleid
  • DHIC richt zich hierbij in eerste instantie op de behoeften die binnen de gemeente Den Haag bestaan. Daarnaast zijn de cijfers ook geschikt voor externe partijen die gebruik maken van de gegevens.

Om ervoor te zorgen dat de cijfers zo goed mogelijk worden ingezet bij beleids- en projectprocessen, is het belangrijk dat DHIC goed aansluit op de behoeften van de gebruikers. Als gebruikers van de cijfers bijvoorbeeld willen dat bepaalde onderwerpen toegevoegd worden, dan kijkt DHIC graag of dit mogelijk is. Ook sluiten wij, waar dit mogelijk is, graag aan:

  • op de behoefte aan de snelheid waarmee gegevens beschikbaar komen
  • op bepaalde klassenindelingen
  • op de frequentie van update van gegevens
  • op benchmarks van andere gemeenten
  • op detailniveau van gegevens
  • op type informatie (naast statistische informatie)

---------------

Contact
U kunt contact opnemen met de coördinator van Den Haag in Cijfers om samen te kijken waar het systeem beter kan aansluiten op uw behoeften (ideeën, wensen, vragen, opmerkingen en klachten). Voor vragen over het gebruik van het systeem kunt u ook gebruik maken van de help-functie in het systeem.

De contactgegevens vindt u op de website onder ‘Contact’.